Praatje van Aadje 17/12/2022-update

20221214 ijsbaan 01

Zo aan het eind van de dag kunnen we terugkijken op een schitterende zaterdag. Ook morgen gaan we weer genieten van een heerlijk dagje schaatsen
De baan heeft de druk redelijk doorstaan en we hebben met uitzondering van een paar wakken toch nog steeds een schaatsbare baan. Na een nachtje vorst kunnen we begin van de zondag zeker genieten maar daarna zal het over zijn. We gaan ervan uit dat het we om
4 uur gaan sluiten. De baan kan temperaturen boven nul niet meer aan.
Een compliment aan alle leden voor hun goede humeur. En we hopen jullie weer gauw te zien voor de volgende ijsperiode. Het was fantastisch en alle nieuwe leden welkom bij de oudste maar ook leukste club van Nootdorp

Tot morgenochtend!

Praatje van Aadje 17/12/2022

20221214 ijsbaan 01

Wat een feest dik 6cm ijs de vlaggen kunnen uit. We hopen het de hele dag vol te houden. Hier zijn we als club voor bezig. Niks geen stress of korte lontjes. Er is nog kans dat we eerder sluiten om de baan voor morgen te sparen. Daar gaan we goed gehumeurd naar toe werken.

Tot morgen!

Praatje van Aadje 16/12/2022

20221214 ijsbaan 01

Dat was effe balen gisteren: 6 graden is voor een ijsmeester geen combinatie maar de verwachtingen zijn kantje boord goed. We denken bij wat vorst vannacht, dat we morgen om 9 uur open kunnen gaan.

Het is dan op wel op voorwaarde:

1 geen groepsvorming

2 stilstaan voor een gezellig praatje doe je op de kant

3 heel belangrijk: luister naar de instructies van de vrijwilligers

Als het nodig is en we zien dat het ijs teveel achteruit gaat, gaan we dicht. Dit ook ivm de weersverwachting voor zondag. Het is allemaal afwachten
Wij doen ons stinkende best en kom met een goed humeur naar de ijsbaan

Het magische woord is bij ons al 125 jaar
IJSPRET

Ps kijk morgen eerst op de site om teleurstelling te voorkomen. Hier zullen we rond 8:30 laten weten wat het wordt!

Praatje van Aadje 15/12/2022

20221214 ijsbaan 01

Het komt steeds dichterbij. Na de boring stond er een krappe 5 cm op mijn rolmaat. We moeten dus nog even geduld hebben hoe moeilijk ook.
Als we er nu met 100 man opgaan is het feest voor onze andere leden klaar. Wie zou er zo egoïstisch willen zijn, maar we houden de moed erin!

Tot morgen

Praatje van Aadje 14/12/2022

20221214 ijsbaan 01

Na een jammer genoeg bewolkte nacht waarin het gelukkig wel 5° vroor de boormachine erbij gepakt. Ik had net als jullie de hoop dat we naar de 6 cm zouden gaan maar de teller bleef steken op 4 cm. Zo jammer!
Ik kan alleen maar hopen dat de weergoden ons gunstig gezind zijn voor de komende dagen. Op 4 cm ijs ga je er gegarandeerd doorheen. Laten we blijven geloven in een ijsbaan die open kan, dat willen we allemaal!

Tot morgen

Praatje van Aadje 13/12/2022

20221213 ijsbaan 01  Dat maakt een ijsmeester in hemelse sfeeren: 7 graden vorst bij een kraakheldere nacht. Zou het dan toch?
Dus het boormachientje erbij gepakt, want meten is weten: 2.5 cm
Het geeft de burger moed maar er moet nog wel wat gebeuren om aan de 6cm te komen
Maar we willen wel dat alles tegenwoordig maakbaar is maar met de temperatuur is dat nog niet gelukt
Ook ik ben net als jullie ongeduldig. Het zou zo zonde zijn als we het net niet halen
Maar ga alstublieft de baan NIET op voor wij groenlicht hebben gegeven

Praatje van Aadje 12/12/2022

20221212 ijsbaan20221212 ijsbaan 02

Na een windvrije nacht met iets vorst ligt de baan er strak bij
Door de waterdruk zijn er toch een paar mollengaten tevoorschijn gekomen werk aan de winkel
Het moet toch nog wel een paar nachten goed vriezen om het boormachientje voor de dag te halen

Tot morgen!

Praatje van Aadje 11/12/2022

20221210 ijsbaan vullen 03

Vannacht de vulafsluiter dicht gedraaid, want de ijsbaan is op niveau
Ronde over de dijk gemaakt en gelukkig geen mollengangen
Dat is in het verleden wel eens anders gewees,t geen prettige herinneringen
Wat je ziet is een prachtige plas rimpelloos water, weinig eenden en ganzen
Het wachten is op lagere temperaturen
Wij houden de moed er in tot morgen

Praatje van Aadje 10/12/2022

20221210 ijsbaan vullen 0120221210 ijsbaan vullen 02

Het begint bij een ijsmeester en genoeg anderen te kriebelen als er vorst in de lucht is.
Dus de baan obstakelvrij gemaakt en het feest kan beginnen. Machtig mooi dat na 17 uur vullen een parkeerplaats verandert is in een prachtige plas water
Dit allemaal energieneutraal, er komt geen pomp aan te pas. Het enige en dat is maar goed ook, is de temperatuur.
Ik sta te popelen om de ijsdikte te boren richting de 6 cm en te genieten van een mooi ijsseizoen
We houden jullie zo veel mogelijk op de hoogte, tot morgen