Veiligheid

Voor de Nootdorpse IJsclub staat veiligheid hoog in het vaandel. Daarom kunnen wij u lessen en vrij skeeleren bieden op een afgesloten baan, zonder verkeer, om daar de techniek van het skeeleren op te pakken. Wij kunnen niet genoeg benadrukken dat het dragen van een helm en beschermers, bij activiteiten van de IJsclub verplicht zijn. Buiten onze activiteiten adviseren wij iedereen ook bescherming, en zeker een helm, te dragen tijdens het skeeleren.

Buiten de vaste tijden dat de baan gebruikt wordt door de Nootdorpse IJsclub (zie aankondiging van de Evenementenlijst bij het clubgebouw en de Skeelerbaan) is de skeelerbaan vrij te gebruiken door skeelerliefhebbers.

Regels

• Controleer de Skeeler / Skate uit rusting; "voor Uw veiligheid is ons advies draag altijd een helm"
  • De ronde's worden tegen de klok (links om) gereden
  • Langzame Rijders op de baan RECHTS houden, dus de buitenbocht aanhouden
  • Snelle rijders op de baan LINKS houden, dus de binnenbocht aanhouden
  • Bij het op de baan gaan moet men direct geheel rechts de buitenkant nemen .

Wij wensen iedereen veel Skeeler / Skate Plezier