De Herfstwandeling op zondag 27 oktober 2024

Op zondag 27 oktober 2024 organiseert de Nootdorpse IJsclub de maandelijkse Dobbeloop en De Herfstwandeling.

Wandelaars kunnen kiezen uit drie afstanden: 6, 12 en 20 km, welke voor een groot deel door de (natuur)gebieden tussen Nootdorp, Delft en Rijswijk gaan. Voor leden van de IJsclub/Dobbelopers is deelname, op vertoon van de lidmaatschapskaart, gratis. Niet-leden betalen € 4,00. Inschrijven kan ter plekke op de dag zelf. Wil je met een groep van 10 personen of meer komen wandelen? Neem dan vooraf contact op met de organisatie via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. De inschrijving wordt dan vooraf geregeld.

Starttijden en vertrek
Alle wandelingen starten vanuit het clubgebouw van de Nootdorpse IJsclub, Oudeweg 74 in Nootdorp.
 Er wordt op verschillende tijden gestart:
• 20 km tussen 08:30 en 09:00 uur
• 6 en 12 km tussen 09:00 en 10:30 uur

De wandelingen
De 6 km-wandeltocht voert langs de Dobbeplas door het Buitenhout en het Bieslandse Bos via de afgeknotte molen weer richting het clubgebouw.
De 12 km gaat voor het eerste deel over de 6 km-tocht, waarna er verder richting Delftse Hout en Het Hertenkamp wordt gelopen om vervolgens via de Nootdorpse Plassen weer naar de IJsclub te wandelen.
De 20 km gaat via Het Delftse Hout richting de Oostpoort van Delft langs het Rijn-Schiekanaal naar Rijswijk. Daar loopt de route verder door het Wilhelminapark en het Elsenburgerbos. Via de bebouwde kom van Ypenburg voert de route terug door hetzelfde gebied als de 12 km.

Ook Dobbeloop
Evenals vorig jaar wordt het wandelevent op deze zondag gecombineerd met de Dobbeloop. Om 10:30 uur start de eerste jeugdloop over 750 meter, een kwartier later verschijnt de wat oudere jeugd aan de start voor de 1.500 meter. Vanaf 11:00 uur kan er worden gelopen over de afstanden van 3,2 - 5 - 10 en 15 km. Voor leden van de IJsclub/Dobbelopers is deelname aan de Dobbeloop, op vertoon van de lidmaatschapskaart, gratis. Niet-leden betalen € 3,00. Inschrijven kan ter plekke op de dag zelf vanaf 10:00 uur.

Wandelen bij de Dobbelopers

Als onderdeel van de Nootdorpse IJsclub zijn de Dobbelopers (hardlopen) inmiddels een begrip in Nootdorp en omgeving. Naast hardlopen kan er nu elke dinsdag- en donderdagavond ook gewandeld worden. Beide avonden wordt er om 19.30 uur vanuit het clubgebouw aan de Oudeweg tegelijk met de hardlopers gestart. Deze avonden wordt er tussen de 5 en 8 km gewandeld. Zowel de hardlopers als de wandelaars zijn rond 21.00 uur weer terug bij het clubgebouw.

Op woensdagochtend wordt er ook gewandeld. Wie 8 tot 12 km in de benen heeft is van harte welkom. De wandelaars vertrekken om 9.30 uur vanaf het clubgebouw en er is meestal een koffiestop onderweg.

Vrijblijvend een keertje mee wandelen? Je bent van harte welkom.

Lidmaatschap de Dobbelopers

Nog geen lid van de dobbelopers maar wel geïnteresseerd? Er zijn genoeg redenen om je aan te sluiten bij de mooiste en gezelligste hardloopvereniging van Nootdorp en omstreken.