Lentewandeltocht op zondag 5 mei 2024

Op zondag 5 mei 2024 organiseert de Nootdorpse IJsclub weer de Lentewandeltochten. De wandelingen zijn voor een groot deel uitgezet in en om Nootdorp. De 20 kilometer gaat richting Zoetermeer en de 30 kilometer via Delfgauw. En omdat het 5 mei is, is er de themawandeling ‘Vier-de-Vrijheid’. Deze wordt verzorgd door de Noitdorpsche Historiën.

Starttijden en vertrek
Alle wandelingen starten vanuit het clubgebouw van de Nootdorpse IJsclub, Oudeweg 74 in Nootdorp.
Er kan op verschillende tijden worden gestart:
20 - 30 km tussen 08:30 en 09:00 uur
6 en 12 km tussen 09:30 en 12:00 uur
Themawandeling 10:00 uur (vooraf aanmelden noodzakelijk)

Voor leden van de IJsclub/Dobbelopers is deelname, op vertoon van de lidmaatschapskaart, gratis. Niet-leden betalen 4 euro, te voldoen ter plekke op de dag zelf. Wil je met een groep van 10 personen of meer komen wandelen? Of opgeven voor de themawandeling ‘Vier-de-Vrijheid’? Neem dan vooraf contact op met de organisatie via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. De wandelingen
Alle wandelingen vertrekken vanuit het clubgebouw. De 6 en 12 km routes voeren via het Natuur- en Recreatieschap Dobbeplas en De Balij. De 20 km begint bij De Dobbeplas en het Balijbos. Om daarna via het Westerpark en randje Driemanspolder via het wandelgebied Laakbos te eindigen bij de Nootdoprse IJsclub.
De 30 km gaat via de Bieslandse Polder naar het buitengebied van Delfgauw om daarna via de Groenzoom in Pijnacker en het Balijbos weer richting de Nootdorpse IJsclub te gaan.

Themawandeling Vier-de-Vrijheid

Deze wandeling is 6-8 kilometer. Vooraf aanmelden via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. is noodzakelijk.
Gedurende de wandeling vertelt een gids verhalen over een aantal historische gebeurtenissen uit de tijd van de Tweede Wereldoorlog, de bevrijding en andere momenten dat Nederland bevrijd is.

Wandelen bij de Dobbelopers

Als onderdeel van de Nootdorpse IJsclub zijn de Dobbelopers (hardlopen) inmiddels een begrip in Nootdorp en omgeving. Naast hardlopen kan er nu elke dinsdag- en donderdagavond ook gewandeld worden. Beide avonden wordt er om 19.30 uur vanuit het clubgebouw aan de Oudeweg tegelijk met de hardlopers gestart. Deze avonden wordt er tussen de 5 en 8 km gewandeld. Zowel de hardlopers als de wandelaars zijn rond 21.00 uur weer terug bij het clubgebouw.

Op woensdagochtend wordt er ook gewandeld. Wie 8 tot 12 km in de benen heeft is van harte welkom. De wandelaars vertrekken om 9.30 uur vanaf het clubgebouw en er is meestal een koffiestop onderweg.

Vrijblijvend een keertje mee wandelen? Je bent van harte welkom.

Lidmaatschap de Dobbelopers

Nog geen lid van de dobbelopers maar wel geïnteresseerd? Er zijn genoeg redenen om je aan te sluiten bij de mooiste en gezelligste hardloopvereniging van Nootdorp en omstreken.