Wil jij zelf skeeler lessen geven of assistent trainer worden, neem dan contact met ons op: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Skeeleren/skaten

Skeeleren is een heerlijke ontspanningssport die op onze skeelerbaan beoefend kan worden. Voor de jeugd organiseren wij een skeelertaining om alle fijne kneepjes van het skeeleren onder de knie te krijgen. Deze lessen starten starten na de meivakantie tot eind juni en worden gegeven op de skeelerbaan achter de molen aan de Oudeweg. Naast onze eigen trainingen zijn er ook andere schaatsverenigen uit de regio op onze skeelerbaan actief.

Wanneer de baan is gereserveerd kan je vinden op onze site of bij de baan zelf. Buiten deze gereserveerde tijden kan je vrij gebruik maken van de baan om individueel te skeeleren.

Skeelercursus 2024

De inschrijving is vanaf dinsdag 1 april (2e Paasdag) geopend. Dit jaar zal er alleen een cursus zijn voor jongeren tussen de 6 jaar en 12 jaar. Vanaf donderdag 16 mei starten we met cursus (6 lessen) en sluiten deze eind juni af met een mooi certificaat voor de kinderen. De lessen worden gehouden van 18.30 tot 19.30 uur. De kosten bedragen € 15,00 voor leden van de Nootdorpse IJclub voor de gehele cursus per kind. Voor niet leden bedragen de kosten €17,50,- .Let op: gezien onze ervaring is de cursus snel VOL. Hopelijk tot ziens op donderdag 16 mei.

• 1e les; donderdag 16 mei
  • 2e les; donderdag 23 mei
  • 3e les; donderdag 30 mei
  • 4e les; donderdag 6 juni
  • 5e les; vrijdag 14 juni (ivm wandelvierdaagse 10 juni tm 13 juni)
  • 6e les; donderdag 20 juni
  • reserve les;donderdag 27 juni (mocht er door regen een les geannuleerd worden).

Wil jij meedoen? Geef je op via het inschrijfformulier.

Veiligheid

Het is verplicht om een helm, knie-, elleboog- en polsbeschermers te dragen. De helm
(fiets/skeeler/schaatshelm) moet goed passend zijn, het voor- en achterhoofd goed beschermen
(niet te klein) en strak genoeg op het hoofd zitten. Sportkleding wordt aangeraden. Om het skeeleren
goed onder de knie te kunnen krijgen raden we goed passende skeelers aan.

Skeelerbaan Nootdorpse IJsclub

De baan is op onderstaande tijdstippen gereserveerd:

maandag       18:30-20:30    DKIJV
dinsdag 18:30-20:30 DKIJV
woensdag - -

donderdag

mei-juli: Skeelertraining Nootdorpse IJsclub

Hardloop training Dobbelopers

vrijdag 18:30-20:00  DSSV ELS
zaterdag - -
zondag - -

Daarnaast vinden er regelmatig evenmenten plaats waarbij de baan niet of beperkt gebruikt kan worden. Buiten deze reserveringen is de baan vrij toegankelijk, echter uitsluitend om individueel te skaten of skeeleren.