Op deze pagina houdt onze ijsmeester u op de hoogte van de "ijs"stand van zaken.

Praatje van Aadje 11/01/2024

20221214 ijsbaan 01

Wat een superdag hebben we beleefd gisteren! Toch wel onverwachts konden we zelfs eenderde van de grote baan benutten. Na een nacht met 5 graden vorst was ook aadje aangenaam verrast dat na een paar boringen er een dikke 7 cm op zijn rolmaat verscheen. De vlaggen konden uit en we moesten als de wiedeweerga onze super vrijwilligers optrommelen. Die zijn er altijd als het nodig is. Het bezig zijn met natuurijs is hartstikke leuk spannend maar vooral onvoorspelbaar. Er zijn mensen die denken of willen dat de natuur te regelen is, maar dat gaat niet lukken.
We willen al onze leden enorm bedanken voor hun enthousiasme en vooral voor de vrolijke sfeer die we op de baan en in het clubhuis hebben ervaren.
Zoals het er nu uitziet zal het vandaag de laatste van deze ijsperiode zijn. De ijsmeesters Piet en Aadje zien het als een overwinning dat het ons gelukt is om ondanks de grote windwakken een goed schaatsbare baan te creëren zodat we open konden gaan
Dank vrijwilligers en leden
GRAAG TOT DE VOLGENDE IJSPERIODE

Update: Op deze donderdag is de baan open, maar het clubhuis gaat pas om 15:00 weer open.

Praatje van Aadje 10/01/2024b

20221214 ijsbaan 01

Onze huisfotograaf John vd Sande heeft vandaag foto's gemaakt. Deze zijn hier te vinden.

Update: Naar alle verwachting gaat de baan donderdagmiddag om 15:00 weer open. Dit maken we rond het middaguur bekend via onze site.

Voor 15:00 is het niet toegestaan het ijs te betreden.

Let op: toegang alleen voor leden op vertoon van je lidmaatschapskaart 2024.

Is er wel geïncasseerd begin december, maar heb je geen kaartje ontvangen? Laat dan de incasso zien.

Ben je na 1 december lid geworden? Neem dan het gestuurde inschrijfnummer mee voor een vlotte afhandeling.

Praatje van Aadje 10/01/2024

20221214 ijsbaan 01

De vlaggen gaan weer uit! Ook dit jaar gaat onze oergezellige baan weer open. Vanaf 13.00 uur zijn onze leden weer welkom. Geen lid? Gewoon naar de baan komen en voor een schijntje hoor je bij de grootste maar vooral leukste club van Nootdorp. Hoewel de grote baan nog niet in zijn geheel betrouwbaar is hebben we ervoor gekozen om een gedeelte af te zetten. Ga beslist NIET buiten het afgezette gedeelte. Onze nieuwe krabbelbaan voor de kleinste leden is voor het eerst te gebruiken. Het is deze keer alleen recreatief schaatsen en sleeën. Geen rondjes van 28 en geen groepsvorming. Als je wil stilstaan voor een gezellig praatje, doe dat dan op de kant. We zullen zien hoe de baan zich houdt. Volg de instructies van onze vrijwilligers en heel belangrijk: kom met een goed humeur naar de baan, want ijspret is sinds 1895 het motto van onze club!
VEEL PLEZIER gr aadje

Praatje van Aadje 09/01/2024c

20221214 ijsbaan 01

De IJsmeesters liggen inmiddels op één oor, maar hebben verzekerd dat de krabbelbaan morgen om 13:00 open kan gaan!  Hierop kunnen alle leden t/m 10 jaar hun rondjes schaatsen. Vermoedelijk zal ook een deel van de grote baan open gaan, maar houd er rekening mee dat er geen rondjes geschaatst kunnen worden. Er zijn namelijk een aantal flinke windwakken aanwezig. Kom niet 's ochtends naar de IJsbaan, wij gaan open om 13:00!

Praatje van Aadje 09/01/2024b

20221214 ijsbaan 01

Op dit moment zijn de IJsmeesters de krabbelbaan in orde aan het maken voor de hoogstwaarschijnlijke opening morgenmiddag 13:00. De grote baan wordt nog spannend, maar hij ligt dicht en met voldoende vorst kan er wellicht een deel worden opengesteld. In de loop van ochtend laten we weten via de site weten wat de stand van zaken is.

Praatje van Aadje 09/01/2024

20221214 ijsbaan 01

Hallo hier ben ik weer. We hebben de baan zondag op niveau gekregen. Gisteren lag de krabbelbaan mooi dicht maar met die harde wind lag op de grote baan bleven in het midden wel een paar joekels van windwakken open liggen. De verwachting is dat de krabbelbaan voor de jeugd tot 10 jaar woensdag middag open kan. De natuur hielp ons een beetje: de wind ging wat liggen, dus wellicht kunnen we op de grote baan een betrouwbaar stuk af zetten. Dit is allemaal onder voorbehoud. Ga in ieder geval NOOIT op het ijs zonder toestemming van ons, daarmee zou je het kunnen verpesten voor vele enthousiaste leden. Wie zou er zo egoïstisch willen zijn...
Morgenochtend zal blijken of en onder welke voorwaarden we open kunnen. We moeten zoals altijd bij natuurijs geduld hebben en ook wij hebben daar moeite mee
Gr aadje

Praatje van Aadje 05/01/2024

20221214 ijsbaan 01

Ja mensen, de ijsmeesters Piet en Aadje hebben de kriebels. Zal het het tweede jaar op rij lukken om de baan te kunnen openen voor een gezellige ijsperiode? We hebben dit jaar de lang gewenste krabbelbaan kunnen realiseren, wat betekent dat de leden tot tien jaar op dit aparte baantje op veilige manier hun kunsten kunnen vertonen. Ook is de kans op voldoende ijsdikte wat groter, door het ondiepte water en de beschutte ligging ligging naast ons clubhuis. Maar de natuur blijft ook ons altijd de baas, dus we wachten met gezonde spanning af. Blijf ons volgen voor actuele informatie.

Gr aadje