update 27/06

Het is bijna zover, zondag 30 juni vind de mooiste Halve van Nootdorp en omgeving plaats. Volgens de weerberichten wordt het een mooie maar niet te warme dag. Op deze pagina is informatie te vinden over je deelname aan de Halve Marathon van Nootdorp. Houdt deze pagina in de gaten en kijk in elk geval zaterdagavond nog even. Wanneer je zondag bij ons aan komt en je hebt vragen: trek een vrijwilliger aan zijn groene shirt, we helpen je graag om er een mooie dag van te maken. Hieronder vind je hopelijk antwoord op de meeste vragen.

Vervoer en aankomst

Vanaf 8:30 is ons clubhuis open en vanaf 9:00 kan je je startnummer ophalen. Bij je inschrijving heb je aangegeven met welk vervoermiddel je komt. Op basis daarvan weten dat parkeren niet direct een probleem zal zijn, maar kom op tijd en houd je aan de aanwijzingen van de parkeerwachten. Voor navigatie kan je het beste Oudeweg 100, 2631 PB Nootdorp instellen. Dan kom je bij de juiste ingang van het natuurgebied. Leg een paar hardloopschoenen in het zicht, dan weten de parkeerbegeleiders meteen welke kant je op moet. Wanneer ons eigen parkeerterrein vol is wordt je verwezen naar een nabijgelegen terrein rondom de Dobbeplas.

Er komen ook een hoop mensen met de fiets. Je vind op enkele plekken op en rond ons terrein waar je deze kunt stallen. Waar mogelijk voor de direct omwonenden: kom te voet!

Startnummers betaalde voorinschrijvingen

Bij de voor-inschrijving heb je een inschrijfnummer ontvangen. In de laatste week voor de Halve marathon van Nootdorp zullen we deze inschrijfnummers koppelen aan startnummers. Wat jouw startnummer wordt zal hier uiterlijk zaterdag bekend gemaakt worden. Meld je met jouw naam en startnummer bij de juiste balie in de witte tent aan de voorzijde van ons gebouw. Daar ontvang je je startnummer, goodie en consumptiebon.

Startnummers na-inschrijvingen en niet betaalde voorinschrijvingen

Bij de voor- en na-inschrijving heb je een inschrijfnummer ontvangen. Meldt je met dit inschrijfnummer aan de achterzijde van ons gebouw. Na betaling van je inschrijving ontvang je daar je startnummer, goodie en consumptiebon. Het is niet mogelijk je nog ter plaatste in te schrijven.

Inschrijven overige afstanden

Voor alle andere afstanden, onze maandelijke Dobbeloop, heb je je niet online kunnen inschrijven. Dat doen we net als altijd ter plaatse. Ook hiervoor ga je naar de achterkant van ons gebouw waar je de weg gewezen wordt door één van onze vrijwilligers.

Kleedruimte

Vanwege de hoeveelheid deelnemers zullen we buiten een extra tent neer zetten om om te kleden. Alhoewel deze tent in het zicht is: voorkom diefstal en laat kostbaarheden vooral thuis. De Nootdorpse IJsclub is niet verantwoordelijk voor diefstal. Binnen zijn douches beschikbaar, maar zeker voor de heren zal het dringen worden.

Laatste voorbereidingen

De verwachting is dat het weer mee zit: een mooie dag, maar de mussen blijven op het dak zitten. Mocht de verwachting toch nog naar boven bijgesteld worden, bereid je dan goed voor. Bekijk daarvoor deze korte animatie: Hitteberoerte

Mocht je behoefte hebben aan preventief blaren intapen, dan kan je dat laten doen in de tent achter de voor-inschrijfbalie. Dat is ook de plek waar je voor of na de Halve Marathon sportmassage kunt krijgen.

Start

Vanwege de hoeveelheid deelnemers zullen we gefaseerd starten. Er zullen verschillende startvakken zijn, te herkennen aan kleur en nummerreeks. We hebben iedereen geplaatst volgens de eerder verstrekte streeftijden en eventuele loopmaatjes, waarbij je in het vak terecht bent gekomen van het snelste loopmaatje. De startnummers worden hier uiterlijk zaterdag gepubliceerd.

Parcours

De eerste 2.5 km lopen we met relatief veel mensen over een fietspad. Houd zoveel mogelijk rechts en rekening met elkaar. Daarna krijgen we meer ruimte en zal het deelnemersveld bovendien wat uit elkaar getrokken worden. De route wordt aangegeven met wegmarkeringen en pijlen. Daarnaast staan er op een hoop punten vrijwilligers (ruim 50!) Er zijn gelukkig maar een paar wat lastigere punten waar zij ook zorg dragen voor ieders veiligheid en eventueel verkeer moeten stoppen. Volg hun aanwijzigen op.

Onderweg vind je waterposten op 5.5km, 14.5km en 16.5 km. Bij warm weer zal daar nog een post op 18.5 kom bij komen. Op 11.4km kom je over ons terrein: alleen daar zal naast water ook sportdrank te krijgen zijn. Op het terrein zelf tref je overigens ook nog 30 vrijwilligers aan.

Tijdregistratie en uitslagen

Bij al onze wedstrijden doen we de tijdregistratie met de hand. Ook bij de Halve Marathon staan onze tijdwaarnemers met een digitale stopwatch bij de finish. De geklokte tijden koppelen we aan het uitgereikte startnummer wat dan ook zichtbaar gedragen moet worden. Over het algemeen staan de meeste tijden als voorlopige uitslag online voordat de laatste loper binnen is. Deze uitslagen worden in de loop van de dag definitief gemaakt en zullen te vinden zijn op onze uitslagen pagina.

De prijsuitreiking zal rond 12:45 plaatsvinden.